Niedziela na Podbeskidziu

O Bożej ochronie na Ewangelizacji w Beskidach

Ewangelizacja na Groniu Jana Pawła II

Monika Jaworska

Piękna słoneczna sobota 21 lipca sprzyjała wędrówkom górskim. Uczestnicy 6. edycji Ewangelizacji w Beskidach pod hasłem „Ludzie gór” zdobywali w tym dniu 3. górę w kolejności – Leskowiec (922 m n.p.m.) w Beskidzie Małym k. Andrychowa. Msza św. była sprawowana przy Sanktuarium Królowej Ludzi Gór na Groniu Jana Pawła II, wybudowanym staraniem Stefana Jakubowskiego

Napotkani wędrowcy chętnie dzielili się przemyśleniami: – Bywamy tu czasem. Dziś jest to szczególny dzień,gdyż możemy uczestniczyć we Mszy św. – mówią Agnieszka i Michał z Krakowa, którzy szli czarnym szlakiem z synami Igorem, Kacprem i siostrzeńcem Wiktorem. – My już byliśmy tutaj wiele razy. Jan Paweł II chodził tędy jako dziecko i my też chętnie chodzimy szlakami papieskimi – mówi bielszczanin p. Andrzej. – Budowniczy kaplicy p. Jakubowski zorganizował konkurs poetycki i zajęłam 1. miejsce. Dlatego darzę sentymentem to miejsce i chętnie tu przychodzę – zaznacza p. Urszula, uczestniczka konkursu poetyckiego: „Moje wspomnienia z Gronia Jana Pawła II”. – My też idziemy modlić się na Mszy św. – dodają pielgrzymi z Ponikwi, napotkani na szlaku. Przy okazji prezentują znalezione po drodze borowiki.

– A my dotarliśmy z Jaszczurowej k. Mucharza. Jestem tutaj, ponieważ chciałam zobaczyć rodzinne strony. Pamiętam, że gdy chodziłam do podstawówki i średniej szkoły, to przychodziliśmy tu często. Ostatnim razem byłam tu 30 lat temu. Czuję się szczęśliwa, że mogę zobaczyć Leskowiec po tylu latach. A Msza św. jest dla mnie dużym umocnieniem duchowym – podkreśla Stanisława Boryś z Drogomyśla, która przyszła z siostrą i szwagrem.

Ewangelizację na Leskowcu przygotowywała Krucjata Wyzwolenia Człowieka z Rychwałdu. Mszę św. o godz. 12 celebrował o. Paweł Kijko OFMConv z Rychwałdu i wikariusz parafii św. Floriana w Żywcu-Zabłociu ks. Filip Magiera. Przewodnikiem na tej górze był Dawid – chroniony przez Boga.

– W Bożej ochronie nie chodzi o to, że nie spotka mnie nic złego. Ale polega to na tym, że Bóg chroni mnie, abym nie uczestniczył w złu i nie dawał zła światu. Nie jestem chroniony przed złem, ale jestem chroniony, żeby zło nie wydostało się z mojego serca – mówił w kazaniu o. P. Kijko OFMConv. Po Mszy św. uczestnicy uwielbiali Boga i błogosławili czterem stronom świata. – Ewangelizację uzgodniliśmy ze wspólnotami: Talitha Kum, Francesco Team oraz Krucjata Wyzwolenia Człowieka z Rychwałdu, Krzew Winny z Jawiszowic, Służebnica Ducha z Żywca-Zabłocia, Galilea – oddział z żywieckiej katedry i Damaszek z Żywca-Sporysza. Każda wspólnota przygotowuje EwB na wyznaczonej dla siebie górze. Nowym elementem EwB jest medytacja: gromadzimy się 20 min przed 12. Dana wspólnota rozdaje wiernym fragmenty Pisma Świętego – wersety i pytanie, w którym odnosimy się do naszego życia – mówią Bernadeta i Stefan Targoszowie, którzy w tym roku zostali świeckimi koordynatorami EwB.

Wspólnoty ewangelizacyjne wraz z franciszkanami z Rychwałdu zapraszają na Mszę św. o godz. 12 na kolejnych górach: 4.08 – Hala Krupowa, 11.08 – Błatnia, 18.08 – Rycerzowa, 25.08 – Wielka Racza. W ramach EwB odbywają się też Wieczory Chwały i Uwielbienia o godz. 19 (6.08; 20.08) w namiocie przy Franciszkańskim Domu Formacyjno-Edukacyjnym w Rychwałdzie.

0 0
2018-08-01 10:32

Z seksu nie można zrobić banału

Niedziela Ogólnopolska 44/2019, str. 16-17

Kongres w Gnieźnie zgromadził gotowych nieść Chrystusa każdemu człowiekowi

Ks. Paweł Borowski

Miłość jest obecna w każdej sferze naszego życia. Ma różne oblicza, barwy, nasycenie. I choć jest jedna, to zawsze inna, niespotykana, fascynująca

Przerażający projekt w Belgii: eutanazja dla „ludzi zmęczonych życiem”

2024-04-17 09:46

Adobe.Stock.pl

W Belgii mamy do czynienia z kolejną przerażającą odsłoną kultury śmierci. Luc Van Gorp, stojący na czele jednego z funduszy ubezpieczeń, których celem jest zapewnienie każdemu godnej opieki zdrowotnej, wyszedł z propozycją eutanazji dla „ludzi zmęczonych życiem”. W odpowiedzi belgijscy biskupi przypomnieli, że „ludzkie społeczeństwo zawsze opowiada się za życiem”.

Jasna Góra: młodzi diakoni słowa Bożego - etap diecezjalny konkursu biblijnego

2024-04-18 17:13

BPJG

- By być nie specjalistą od Biblii, ale diakonem słowa Bożego, czyli jego sługą, żyć w jego rytmie, obrać je za program życia i głosić innym, bo tylko tak stajemy się chrześcijanami - zachęcał młodych uczestników Ogólnopolskiego Konkursu Wiedzy Biblijnej bp Andrzej Przybylski. Konkurs z udziałem uczniów szkół ponadpodstawowych arch. częstochowskiej rozpoczęła Msza św. na Jasnej Górze. To 28. edycja organizowana przez Katolickie Stowarzyszenie „Civitas Christiana”. Dziś, w trwającym Tygodniu Biblijnym, w całej Polsce odbył się etap diecezjalny.

Ilu jest katolików w Polsce? – analiza danych ze spisu...

Oświadczenie ws. beatyfikacji Heleny Kmieć

S. Faustyna Kowalska - największa mistyczka XX wieku i...

Newsweek prawomocnie przegrał proces z biskupem...

Zakaz działalności dla wspólnoty

Niedziela Zamojsko - Lubaczowska

Zakaz działalności dla wspólnoty "Domy Modlitwy św....

Przewodniczący KEP prosi, by najbliższa niedziela była...

„Niech żyje Polska!” - ulicami Warszawy przeszedł...

Rozpoczął się proces beatyfikacjny sł. Bożej Heleny...

Święci i błogosławieni

Katolicy Szkocji w szoku – biskup-nominat zmarł nagle,...